21 April 2010

Apa Masalah Mihun Goreng?

Tengah hari tadi aku order mihun goreng untuk lunch aku. Mihun goreang biasa je. Arini rasa macam malas nak makan nasi sebab pagi tadi dah makan nasi lemak paru.Dah kira berat jugak tu.Cuba kira kandungan calories, carbo dan fat untuk nasi lemak, korang tau tak? Aku pun tak tau jugak. Maybe abg betmen bole ajar kan?

Mihun ni rasa dia ok. Macam mihun goreng biasa je. Tapi cuba korang renung dan perhati betul-betul kat gambar dibawah, cuba tengok apa masalah mihun goreng ni?


P/S : Aku makan mihun ni sampai habis tau!

12 comments:

Alya said...

saya rasa yang tak de kena mengena dekat bihun tu ialah.....buhun tu hanya ada sayur dan bihun,tiada perencah seperti sotong,ayam,udang or daging kan....sedap la tu sampai habis di makan

ice♥ice said...

emm..sayur dia x campor skali ng bihun ?? hehe.boleh dkira mslh gak ke tu.. :P

Izzlin said...

ape yg xkena?

Nadiah Sidek said...

sayurnya yang diletak berasingan tu ke?

A D I A said...

kes tak makan sayur. mihun je habis. tul ke?

noor afzan said...

ni mesti pasal mihun ni terlampau kembang atau tak cukup air..
tul x?

saya x bape suke goreng meehun sebab itu la

POSH76 said...

nampak cam sedap ajer...al maklumla i mmg suker mihun hehe

ONE ZABA said...

kalau habis dimakan..kira ok la tu.

syida said...

@alya : perencah yang ada spt udang sotong telah dialihkan ke pinggan kwn sebelah. malas nak mkn sbb kecik sgt.

@ice : sayur tu mmg dicampur skali.

@ izzlin : ada yg tak kena. cuba tgk betul2.

@nadiah sidek : sayur yg berasingan bukan masalah

@ADIA : Yes, betul! 10 markah!

@noor afzan: mihun tu ok, xkembang.

@posh76 : memang sedap

@onezaba: mihun tu abis, tp sayur tu statik je kat situ.

shaza79 said...

la.. ko asingkan sayur die ke?? nape tak makan sayur??

syida said...

@shaza: aku cuma mkn sayur yyg terpilih shj.yg ijau mmg cnfm xmkn.

mataku pedas said...

syida ko sama macam hubby aku makan sayur tertentu jer...yg hijau semua aku yg kena habiskan...skrg anak aku lak ikut perangai papa dia gak...