25 April 2010

Chakk!!!

Credit to Emily Ng for this photo =)

Comel tak kucing tu? Dia main cak cak dengan aku lak. Hehehe. Actualy kucing ni aku beli dari Emily Ng. Aku beli bukan untuk aku. Untuk Aqid pun bukan. Mana ada budak laki main patung kucing. Tak macho betul.

Kucing ni untuk Afifah, penpal aku yang berumur 13 tahun yang mengidap kanser stage 2 kalau tak silap. Afifah jarang dapat pegi sekolah sebab dia terpaksa buat rawatan untuk kansernya. Aku terlibat dengan program penpal yang dibuat oleh salah seorang rakan volunteer, Davi. Sepatutnya rakan penpal ialah rakan untuk tulis surat, tapi disebabkan aku tak bape pandai nak tulis surat kat budak 13 tahun, that is why aku hadiahkan kucing ni kat Afifah.

Sehingga ke saat ini, aku masih belum berjumpa dengan Afifah sebab aku takut akan melemahkan semangat dia untuk hidup. Banyak pros and cons la. Tapi both of us selesa dengan cara komunikasi kitorang ni. Aku rasa gembira bila Davi cakap Afifah suka sangat dengan kucing tu.

Aku harap kucing ni dapat ease the pain that she's been thru. Insyaallah..

5 comments:

kakngah said...

kem salam kt afifah tau...

syida said...

@kak ngah:
insyaallah..

Ace said...

Insyallah.. dapatlah kucing ni menggembirakan dia ;).

Anonymous said...

tak tau plak ada program cam tu ... it's very touching actually kan ... and cute la the kucing .... confirm dia suka la ... ^_^

Papakeechee
http://papakeechee.wordpress.com/

syida said...

@aini : =)
@papakeechee: program ni kitorang buat sendiri, baru probation period ;)