01 May 2010

Jom Makan Laksa!

Dari semalam n3 aku banyak pasal makanan je ,kan? Bukan la makanan yang special sangat pun. But its nice if we can share with others. Kata sharing is caring, disebabkan aku caring dengan u olls la aku share. Aku admit, aku bukan la seorang yang suka masak, jauh sekali nak admit pandai masak. Tapi aku cuba la yang terbaik. Hehehe..

Tadi pagi satu family pegi ke western. We all breakfast western style. Chewaah! Western la sangat. Takde la, kitorang makan macaroni je. Hehehe...Tapi macam western meets eastern la sebab adik aku masak macaroni goreng je. Maaf, takde gamba sebab by the time aku nak snap je, macaroni tersebut telah diselesaikan oleh Asben.

Tengahari kami lunch ala eastern pulak. Kena balance la ,beb. So we decide nak masak laksa pulak. Sambil menunggu mee laksa tu direbus, aku telah berblogwalking tadi. Banyak juga permintaan yang ku terima ada yang nun jauh dari Terengganu iaitu abang darkbatman dan ada yang dekat-dekat sini jek. Aku jua terkesima sebab ada jugak nak makan laksa tu seperiuk iaitu enche ijai.

Ni lah rupa laksa tersebut. Selamat menjamu mata.

Dalam menyediakan laksa ni,aku mengambil bahagian kat part yang paling mencabar minda. Jom tengok apa part tu....


Sediakan sayur-sayur.Hehehehe..

11 comments:

LaNuNsepet said...

mmmm....
lapa balik dah ni...

shaza said...

wah, laksa penang kegemaranku.. nyum nyum nyum..

miss ice said...

air liur da meleleh..hehe

thanx bg komen pjg lebar ri tu.realy appreciate it! ;) be ur foLower also..suke blog ni. :)

Syida said...

@lanunsepet:=)
@shaza: kita serupa...
@ice:i follow u too

nuriz said...

adoiyaiii my feverettt

Zae said...

terus mengidam jadinya...

darkbatman said...

sedapppppppp..nak jugak. umah kat mane? nk p mkn.hehe

Syida said...

@nuriz: fevret jugak ye....

@zae: mengidam?hmm...nak kene mkn hari2 ke?

@darkbatman : nak jugak? dgn 1 syarat, kene dtg sini naik kancil 660 tu dulu..

Nieza Ishak said...

wahhhhhhh .. lama nya tak makan laksa.

meh la masak utk akak sepinggan.

** dah petang baru boleh blogwalking, akak miting kat luar la syidah

eB ezrin said...

mak ai sdpnyer...
tringin lak ai rasa... hu3

mataku pedas said...

sedapnya syida laksa penang tu..kecur air liur aku...