14 May 2010

Penceroboh?

Pagi-pagi lagi aku dah pergi ke site Damansara Damai untuk tengok projek reban ayam tu. Takde progress sangat sebab ada few item yang perlu disettlekan dulu before we start the works. Since aku kene hantar report hari ni, tu yang gagahkan hati jugak pegi ke sana. Or else aku akan terpacak depan pc pagi-pagi sambil berblogwalking. Lalalalala...

Kat belah depan site aku ni memang la takde progress sangat, tapi bila aku berjalan ke belakang.....tu dia! Ada penceroboh. Sangat kurang asam betol. Kau ni menambah masalah aku jek.


Kenapa la kau buat macam ni? Kau tak tau ke sempadan tanah kau tu sampai mana, dol? Ikut suka hati kau je main masuk tanah orang. Dah la kau masuk tanah orang, kau bole buat rubble pitching wall dan dump excess earth kau kat tempat aku? Kau ingat site aku tu dumping site ke? Kau block sungai tu pastu kau letak culvert ciput macam tu jek? Semua drain discharge kau halakan kat sungai ni tau.

Kau memang dah tau site tu sape punye, tapi nape kau buat jugak? Buat pasal la kau ni. Kau tunggu je la legal letter dari ku. Eeeeeee....geram la! Spoil weekend mood aku di hari Jumaat ni. Chett!

Disebabkan sudah hangin satu badan(confirmed aku tak bape nak gorjes arini) aku snap few photos, pastu aku pun balik opis la. Untuk menenangkan hati dan fikiran, aku singgah kat R&R Sg Buluh. Macam haunted je R&R ni. Banyak kedai yang tutup atau tak beroperasi atau aku yang datang awal pagi sangat?


Aku tak selera makan sangat. Nasi lontong tu pun aku amik 8 bijik je. Yang penting air Milo mesti ada.

8 comments:

Siti said...

adoi..kasi saman itu penceroboh...hahaha

kakngah said...

wey.. culvert cam lubang idung je... letak box culvert besar sikit.. buat sumbat je tu nanti..

Syida said...

@siti: akan bg reminder dulu.

@kak ngah: itulah perkataan yg ku cari. culvert lubang idung...hahahaha. tak tau la mcm mna bole dpt jps approval.

Elly Emmy said...

besok dek gorjes bawak meriam pi tembak itu orang yer..

A D I A said...

gi panggil karam singh walia la.. untung2 u leh masuk aduan rakyat.

Syida said...

@uda: kak mana kita nak cari meriam kak?

@adia: no glamer please....hehehehe

Yunus Badawi said...

ko bawak gambar2 tu, jom kita pergi jumpa JPS minggu depan.

Syida said...

yb: tunggu surveyor punye drawing siap isnin depan to reconfirm yg diorang da masuk site kita.