29 July 2010

After 20 Years.....

Dulu akak gorjes pernah bersekolah dekat Sek Keb Sri Skudai, Johor. Masa tu darjah 5 till form 1. At that time, mak aku kerja kat UTM, Skudai. Eh, bukan at that time je, mak aku memang kerja kat situ tapi sampai pencen. Nak dijadikan cerita, kawan sekolah rendah aku ni buat mini gathering kat KLCC. After workshop Cosmo tu, berdesup aku jalan kaki ke sana dari Hotel Nikko.

Si Shaza asik call aku jek sebab dia takut takde yang datang. Atau dia takut kene marah dengan hubby dia kalau takde yang muncul kat Starbucks KLCC.Hehehehe. Kejap-kejap vibrate je henpon buruk aku tu. Sabarlah Shaza oii. Aku jalan kaki tau. Mengah-mengah jugak la aku sampai sana. Walaupun mengah, aku still kene maintain gorjes okaaaaay.


Inilah rupa paras mereka yang menghadirkan diri ke mini reunion itu. Part yang melemahkan semangat aku bila pegi reunion ni ialah kalau diorang tanya, "Syida, bila ko nak gemuk?" Aku tak rasa itu compliment =(


Kebanyakan yang datang semua membujangkan diri termasuk aku. Hehehehe. Ada yang dah kembang dan ada yang dah kuncup. Ada jugak yang masih single mingle. Kami lepak kat sana dekat 3 jam. Mesti orang Starbucks tu marah sebab kami combined meja tapi yang beli air cuma bape kerat je ntah.

We are planning to arrange for the next gathering. Time raya rasanya. I am looking forward to meet up with you guys lagi. Next time kita bawak gambar lama-lama pulak tau.

18 comments:

kak long said...

ko memang kuit miut la dik...
kocik yo kek tongah tu...

yana said...

sptutnya derang kena cakap..
wow..syida..what a surprise..
we all can still recognise u!!

ejaMaria said...

baru la betul gorjes... klu tak kena tukar nama lain... hehehe

Nieza Ishak said...

sesuai betul la ko diri tengah2 gojesss .....

Unknown said...

very gojes duk tgh2 tu:) eh, bestnye klu dpt reunion 1 batch kan..

shaza said...

mesti le aku asik col ko, kite kan dah janji nak gi same2.. Syida, nape ko macam 'statue' kat tengah2 tu.. haha.. gambar ni pun tak nampak urat2 kat tangan ko.. hehehe..

Dr Singa said...

patutla aku rasa macam kenal je yang sorang tu kat blog yang satu tu....

Cheritera Kami said...

kau lau jd gemuk kang ramai lak yg pengsan weh..hehehehhehe

Mama Hanim said...

cute miut je yg duk tgh tu.. mmg padan dgn title gorjes..hehe..

Syida said...

kak long,
tenkiu (blushed!)

Syida said...

zana,
tak sorang pun yg cakap cenggitu.ckin ckp aku semakin kurus if compare dgn djh 5.mcm mana dia bole ingat aku djh 5 saiz ape?heran aku...

Syida said...

ejamaria,
blushed 2x.hehehhee

Syida said...

nieza,
mulai arini aku tak nak panggil ko kak.ampun sepuluh jari dariku.hehehe.selalu je perasan muda aku ni.ngeh ngeh ngeh.

Syida said...

huda,
nak kumpul yg ni pun agak mencabar jugak.nasib baik ada yg dtg.

Syida said...

shaza,
urat tu la yg menunjukkan aku byk buat kerja.bukan kerja umah.hehehehe

Syida said...

makDoc,
aah dia la.hihihihi

Syida said...

wawa,
xnak la gemuk.tp cukup bmi sudah la...

Syida said...

mamahanim,
kembang-kembang idung kita nih....hinsh...hinsh...