23 August 2010

Ractar@PJ Hilton


This is our annual event dengan Ractar. Maybe ada yang dah aware penglibatan aku dengan Ractar dalam n3 aku yang lepas-lepas. That one is among kengkawan, tapi yang ni dianjurkan oleh company aku yang takde family day tu. Ini adalah kali ke tujuh function seumpama ini diadakan.


Selalunya kami buat kat Sheraton Subang but since kat sana takde sijil halal, kami telah bertukar venue ke PJ Hilton. Semua anak-anak di Ractar datang ke sini, termasuk ahli lembaga dan penaungnya, adik Tuanku. Our directors semua datang juga.


Menu berbuka telah dialtered mengikut selera aku. Tapi untuk part appetizer and dessert je. Aku malas nak altered part main course sebab aku pun bukannya makan sangat yang berat-berat bila buka. Yang penting ada kambing golek hehehehe.

Ada bread pudding, pengat pisang, kuih-muih, roti jala dengan kuah durian, tapai. Semuanya sedap. The rate is quite fair for a private event cuma RM170 per head. Tempat sembahyang kami juga disediakan khas and tak campur dengan orang lain.


Inilah wajah-wajah yang paling gembira time puasa and raya. Almost everyday diorang ada buka puasa kat hotel. Kami mendermakan RM50K pada kali ni, amount yang sama setiap tahun.


Akak gorjes posing dengan Puteri. Rupanya ada orang lain yang nak bergambar sekali, cuba tengok yang baju biru belakang tu.


Kalau aku cakap ini je yang aku makan on that day korang percaya tak? Hehehehe.... Aku pun tak caye, ni dah pinggan ke 4 sebenarnya.






15 comments:

kak long said...

laaa sian nyer...siap tersengeh lg budak tu...huhuhu

::Kak Sambal:: said...

alhamdulillah...

Izan Ishak said...

syida nampak muda remaja...
terliur dah tgk pinggan ada kuih2 tu~~

MiaSaidin said...

apasal adik Puteri tu lg tinggi dr akak ye? hehehe

shaza said...

sungguh murni usaha company ko ni.. walaupun takde family day tapi ade event untuk anak2 yatim..

Dr Singa said...

tapai!!!!!!!
my fevret!!!!!!!
.
ko makan banyak... tapi apasal menten je hah???
(sila baca dengan nada jeles..)

Unknown said...

gorjes..
nampak cam budak sekolah jer... huhuuu...

meh join GA kakyong
http://www.kakyong.com/2010/08/giveaway-hari-raya-kakyongdotcom.html

x buat n3 pun tak pe.. tinggal jer detail2 penting di kotak komen n3 GA

Syida said...

kak long,
mana kita tau dia nak amik gmba jugak.dia tak ckp pun.

Syida said...

mamalyna,
amin

Syida said...

izan,
ehehehe....tenkiu.tersipu-sipu malu.

Syida said...

salmia,
ko ni.....akak yg merendahkan diri la...

Syida said...

shaza,
we hv to sacrafice part family day utk mereka....

Syida said...

makDoc,
sila tingkatkan metabolisma anda.

Syida said...

kakyong,
budak sekolah?adakah itu compliment?hehehehe

Ermayum said...

bulan posa ni jala anak2 yatim mewah kan satu event ke satu event - comel adik yg bergambar ngan u tu kecik lagi da yatim :(