09 August 2010

Ugly Duckling

This is our monthly program kat Rumah Amal Cahaya Tengku Ampuan Rahimah (RACTAR). Since bulan puasa nanti kami akan berehat untuk sebarang program kat Ractar ni, kali ni kami buat activities yang best. Lain dari yang lain. Jom tengok!

Aku tak berapa pasti apa nama games ni, tapi ia menggunakan sekeping kertas surat khabar dan sepasang pemain. Kena dancing-dancing bila on music, pastu lipat paper tu sampai kecik. Sape yang boleh bertahan dalam paper yang kecik tu, dia menang.


Aku sengaja bawak Aqid datang sebab nak exposekan dia dengan anak-anak yang kurang bernasib baik. Ni geng yang dah kalah awal-awal untuk games yang lipat-lipat surat khabar tu.

Nama saya Puteri. Umur saya 6 tahun. Saya masih bersekolah tadika. Saya suka duduk disini sebab ramai kawan-kawan dan kakak.


Ini pula geng little angels kat Ractar ni. Sampai sekarang aku still tak bole nak hafal nama masing-masing. Yang kiri sekali ni budak baru, 3 minggu kat sini. Again, aku terlupa nama dia siapa, maaf ye dik.


Masa ni games telefon rosak. Baru first time aku terlibat dengan game macam ni. They have to pass around the message and orang yang last sekali kena bagitau kita apa message tu.


Inilah pemenang story telling contest. Tajuk cerita yang diorang sampaikan ialah Ugly Duckling. Dapat hamper besar tau. Tahniah dik!



3 comments:

A D I A said...

bagus expose kan aqid dengan mereka2 ni :) curious, budak2 tu panggil u akak ke?

MiaSaidin said...

mesti sama tinggi je dgn budak2 tu kan.. hhehehe.. :p

Unknown said...

mesti budak2 kat situ semua happy bangat on the day ... ^_^