06 September 2010

....... Lemau ........

Lagi beberapa hari lagi kita dah nak raya kan? Terasa macam sekejap sangat kita berpuasa. Orang kat opis ni dah takde mood sangat nak buat keje. Hari-hari dok melayan lagu raya. Akak gorjes cuti start dari hari Khamis 9 Sept 2010 sampailah ke 20 Sept 2010, hari Selasa 21hb baru start keje. Nape lama sangat? Sebab cuti aku banyak, time ni la aku nak bercuti sakan.

Baju raya korang dah siap ke belum? Brooch dah beli? Barang kemas dah beli bape set? Hehehee.... Baju raya akak gorjes korang ni mestilah lebih dari sebelah tangan, ye lah raya sebulan, takkan baju raya sehelai je? Lagipun inilah masanya aku buat baju kurung sebab aku tak pernah tempah/beli baju kurung selain time raya. Aku pun bukannya pakai sangat baju kurung pegi keje, buat apa nak tempah selalu. Lagi satu, aku tak pakai baju kurung yang selain daripada mak aku buat, orang lain buat tak sedap pakai. Aku tak pernah beli siap kat kedai pun. Tudung and brooch je yang aku tak beli lagi. Aku ingat nak pegi tengahmalam Rabu nanti, saje buat semak kat Jalan TAR tu. Barang kemas? Aku tak pakai, buat apa nak beli every year. Yang ada pun, ntah mana aku campak, nanti hari Khamis nak cari balik.Jika ada.

Tahun ni aku tak beli kasut tinggi kerana sangat prihatin kepada postur tubuhku yang mungil ini, tapi aku dah beli sandal. Senang nak buat pergi beraya rumah orang nanti. Sehingga ke saat ini aku masih belum tukar duit lagi, akak bz la. Socks Aqid pun belum beli. Huwaaaa....banyak lagi yang tak settle rupanya....

Dikesempatan ini juga akak gorjes nak ucapkan tahniah kepada ADIA diatas kelahiran baby girlnya pada 30 August yang lepas. Dia budget nak keluar merdeka, tapi terawal.Hehehe....Both doing fine. Alhamdulillah.

Sebenarnya n3 ni nak cita pasal kelemauan aku kat opis je, tapi dah melalut sampai ke baju raya la, barang kemas la.....Sori la ek!

16 comments:

Nieza Ishak said...

gojes,

kami pun ingat nak melepak rabu malam kat jalan tar, saja jerk nak meriahkan suasana ... nanti sms ekk .. manatahu boleh lepak tepi jalan layan air secawan ...hahahah

MiaSaidin said...

dah siap shopping ngan boipren! hehehe

kakngah said...

aku pun dh stat lemau nih! hrni aku ngn akk klener jek. ada hrpn tutup ofs pkl 3.. muahahaha!!!

Baju raya korang dah siap ke belum?
- aku beli readymade jek nok.. spsg dh memadai..

Brooch dah beli?
- td turun g paso sempat beli tudung. aku siap bwk baju nk cari kaler matching. nk beli tudung oning, xder kaler yg ngam. beli jek tudung bwl. janji ada tudung raya. tak pasal2 aku kene beli brooch besau penumbuk nak tepek kat bahu...

Barang kemas dah beli bape set?
- aku tak pakai, buat apa nak beli every year. p, kalau che abng syg belikan.. tadah tgn aku wey.... hahaha!!

A D I A said...

eh patutla tersedak. thanks dear :) patut baby keluar 8.9.10. i yang nak dia kuar merdeka tu. tapi apa kan daya. janji baby sihat je la :)

nanti buzz ler i kat ym. selalu invisible ek u

~ana~ said...

akak gorjes, saya pun x tukar duit raya lg nih...xde semangat ry la thn ni...tp shopping sakan jugak...:)..agak2 nya duit raya utk tukat ada x lg kat bank erk?

::Kak Sambal:: said...

jgn lemau2...meh cari mood raya...

kak gojes,
Selamat Hari Raya Aidilfitri dari kami sekeluarga. Maaf Zahir Batin

shaza said...

Ko tak tukar duit raye lg ker.. Ari sabtu lepas aku pi RHB, dah abis dah.. ko try pegi public bank atau hong leong bank.. maybe ade lagi..

JUE said...

Ingatkn ape la yg lemau tadi..sama la kita. Ni dari pagi td x wat2 keje lagi ni...dok ngadap blog jer! =)

* Baju raya dh amik kt tailor tapi terbesar (or aku yg dh makin kuwus. ahahaha....) Aritu time amik x try dulu. Ni ntah bila2 la pulak nk gi alter. huhu...

Drama Mama said...

raya ala kadar ja kami this year. huhuhu

http://twinkywinkystars.blogspot.com

Dr Singa said...

salam raya akak yeng gorjes itu!!!
pakai kasut tinggi2 yek!!!
takut di bagi duit raya nanti....

Mama Zharfan said...

ingatkan nak story psl biskut raya lemau hehhe

ibu_Arifa said...

hihi..org pun leh lemau yer..kesiannn

en_me said...

lemauu ghitewww.. ekeke

Cheritera Kami said...

mmg la betul kau cuti..si busuk tak bising plak...

Unknown said...

my baju kurung sepasang jek sbb I memang sgt jarang pakai pun ... the rest tu blouse and pants jek ... I am also soooooooooo lazy to do any work la ... nak raya nak raya!! ... huhu

Yummy Mummy said...

Ai pun dah naik lemau ni beb. Ubatnya ialah last minute shopping kali ke tuuuut! Siap cuti lagi tadi. Eid mubarak to you and family.