25 March 2011

Daddy Ziyyad Kata........

Saya seorang yang mendengar kata/nasihat


DaddyZiyyad kata kalau batuk bole makan eskem vanilla


Vanilla sahaja, katanya


Sebab tu saya makan eskem vanilla kat Theobroma tu


Saya dengar kata dia


Sehari selepas tu saya makan eskem vanilla lagi


Tapi kat Mekdonel


Sehari lepas tu saya makan lagi


Kat Mekdonel lagi


Sebab DaddyZiyyad cakap makan eskem vanilla bole baikkan batuk


Sebenarnya masa makan Theobroma tu batuk saya dah takde phlegm


Cuma gatal-gatal tekak plus batuk sikit-sikit


Tapi bila 3 hari berturut-turut makan eskem vanilla


Terus keluar phlegm hijau


Persoalannya


Adakah eskem vanilla tak serasi dengan tekak saya?


Adakah hanya eskem vanilla keluaran tertentu sahaja yang bole dimakan?


Adakah faktor harga eskem vanilla mempengaruhi tekak saya dalam hal ini?


Saya yang penuh tanda tanya......

18 comments:

kak long said...

eskem vanila adalah fevretku juga..

bujal X said...

eh aiskrim dengan sundae sama kah?

kakngah said...

ko makan eskrem sensorang. tak ajak aku.. tu la pasal. kehkehkeh!!!

meh ajak aku mkn eskrem kt pavillion. aku jakun. tak pernah sampai pavillion lagi.

Daddy Ziyyad said...

hahhaa..mungkin kamu silap faham.
Atau saya tersilap tulis ...ekeke

Maksud saya, bagi patient yang sakit tekak/kena tonsilitis, amat mujarab makan eskrem perasa vanilla utk mengurangkan sakit tekaknya.

Bagaimana tekak kamu?

shaza said...

ko makan eskem paddle pop je.. ko makan eskem yang mahal2 pasal tu batuk tak baik... kehkehkeh..

~ana~ said...

jom mkn aiskrim sama2...:)

en_me said...

banana split lagik sodapp wehh.. ekeke

A N A K - A N A K K U said...

tp betol mkn aiskrim itulah ubt terbaik batuk...sy mkn aiskim coklat...hehehe

Huda said...

huda pun suka vanilla falvour :) aritu huda sempat g empire saja..tmpt2 lain x pegi la kak sbb gaji hubby x masuk lg :) kui3

Salmia said...

terlebih makan eskem kot

Mama Hanim said...

eskrem my fevret tooooo..hehe..

ejaMaria said...

hehehe... belum jumpa lagi doktor kata makan aiskrim bole legakan batuk... tp kalau mulut ada ulser betul... terutamanya anak-anak... dibolekan makan ais krim... ;p

DrSinga said...

Harus ku cari Theobroma ni!!

A D I A said...

bila masak pulak batuk leh makan eksrem? coklat ke strawberry ke, yem ke, vanilla ke. takleh!

kakyong said...

bagus la jd kahak hijo.. kurang2 ia akan dibuang.. ekekkeke...

mama_umar_maryam said...

itu dah mcm mentekedarah eskrem,hahahahah

Ermayum said...

memang pernah dengar orang cakap makan ais cream kalu batuk xpa jangan makan ais ja heheh

Elyn said...

aku baru nk try mkn eskrem baik kan batuk ni.... trus tak jadi bile baca komen hahaha. kang tak pasal aku tido sepital huhuh