04 March 2013

Let's Cook and Bake!

Hujung bulan ni birthday Aqid dengan Papa. Aqid dah request nak buat birthday party at school. Maka mommy dia yang kurus kerempeng ni mula memerah otak untuk menjadi party planner. Apa je yang mommy dia tak bole buat? Dari buat bangunan, sampai buat kek, nak jadi party planner adalah sampingan je. Sungguh angkuh statement itu. Muahahaaa. 

Actually aku dah mula memikirkan birthday party Aqid ni since awal Feb, which is 2 months in advance. Terlalu awal ke? Justeru itu, aku telah order kek kat kak Zarin. Kek untuk 50 orang budak nak makan. Detail design untuk kek adalah 3inch height in a 12inch square pan. Decoration, kemudian kita fikir. Namun demikian, budak-budak ni mesti looking forward for the party packs. Aku ingat nak buat something untuk diorang. Kira macam nak bagi diorang rasa air basuh tangan aku la. So, aku beli bahan rujukan untuk buat something itu.




Sekarang aku still contemplating nak buat ke tak? Sebab 50 orang tu banyak tau. Aku tak pasti akan kemampuan diriku. Hmmmm......Masih ada masa nak fikir.....

No comments: