22 March 2012

I'm Struggling

This week

Setiap kali pam

Dapat 2oz

Riffa memerlukan sekurang-kurangnya 8oz

So

Aku kene pam sebanyak 4kali

Masa yang diperlukan untuk menghasilkan 2oz

Adalah 45min hingga 1jam

So

Masa yang diambil untuk menghasilkan 8oz adalah lebih kurang 4jam

Kalau pam 3 kali kat ofis, waktu bekerja aku sehari adalah 5jam sahaja


Leher pun lenguh

Sebab nak make sure BM masuk dalam bekas masa manual pump

Ya Allah, perbanyakkan susuku bagi menyusukan anakku untuk mendapat syafaatMu.

Amin

11 comments:

kaklong said...

syida suka makan jantung pisang tak?
klu suka,amal kan selalu..insyallah

ejaMaria said...

kena rajin makan sayur lobak putih dan minum susu...

kalau rajin rebus longan kering dgn kurma merah, minum air dia... pun membantu juga...

yana said...

set dalam minda ko..susu ko sentiasa cukup..kita ibu2 mmg slalu pikir eh..cukup ker tak susu ni..tp sebenarnya cukup..insyAllah..

kakngah said...

aku makan sekut julies yg cream cheese tu nok.. alhamdulillah.. meriah susu.

kalau mls nk rebus sndri kurma merah & longan, ada yg dlm tin punye. cam F&N season. tapi payah nak jumpa. aku pernah jumpa kt esso. yg tu pun not bad jugak..

shaza said...

Amiinn.. aku pun risau kalau susu tak cukup.. sampai hari ni aku tak tau berapa oz dia minum sebab dia direct bf.. tak nak botol..

ummiross said...

Amin,Amin,semoga ada ikhtiarnya demi si kecil

Nieza Ishak said...

AMIN.

MiaSaidin said...

chaiyok!!!

moga Allah panjangkan tempoh riffa minum BM

~ana~ said...

jgn stress kak....tukar cara pemakanan plak la...

mama_umar_maryam said...

amin..yup,setuju dgn ana..ko kan kuat makan,hehehe,boleh tu..boleh..

Dr Singa said...

relaxssss masa perah..
jangan stress..
ingat Riffa masa perah