27 December 2012

Home made with lots of LOVE

Haaa! Tu dia! Panjang tajuknya kan? Agak sukar nak jumpa tajuk entri yang panjang begini kat blog ni. Heehehehe. Ni nak cerita, aku buat kuih yang paling IN di alam ini. Durian crepe uols! Percubaan pertama menjadik. Alhamdulillah. Rasanya juga dapat diterima akal dan fikiran.

Mula-mula buat satu adunan, dapat la 8 ketul. Habis dimakan dalam masa setengah jam je. Lepas tu buat lagi 2 adunan, dapat berpuluh-puluh bijik. Memang dapat makan sepuasnya.

Senang je buat dia. Hujung minggu ni nak buat lagi. Hehuhehuhehu...
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

11 comments:

Daddy Ziyyad said...

Saya perhatikan, mmg ramai rakan2 blogger mampu buat sendiri durian crepe ni...hihihih..makanya nak minta wife saya buatkan la..:)

Fadilah Aziz said...

bestnya,sy juga yg kempunan x terbuat lg, bak sikit...hee

ejaMaria said...

caya lah... good...good... :)

ummiross said...

Waa bestlah Syida, cantik jadinya tu.Boleh bisnes dc pulak ni Syida..

~ana~ said...

boleh bukak bisnes nih..:)

shaza said...

vah vah vah.. kat fb aku nengok ramai betul yang jual durian crepe ni tapi aku tak sampai nak membeli sbb aku tak makan durian..

kakngah said...

kagom aku..
aku cuma lepas gorem naget je
pangggg!!!!

transformed housewife said...

kalau rajin buat, inshaaallah akan menjadi. knur tgh mood malas nk masak selain masak utk mkn tghr & mkn mlm. hehe

salmia saidin said...

kongsi resepi kulit dia wei.. ke u guna tepung readymade punye?

mama_umar_maryam said...

hebak2..hahahah, tp aku xbapersgt lah dc nih..napetah..

A D I A said...

Wow nak lawan kak periukbelanga ke lepas ni. Bak skit sample. Nak tryyyy.