29 December 2010

Bole Gemuk Ke?

Bole gemuk ke kalau makan macam ni?

Cheezy Mashed Potato


Easy Baked Pasta (baru keluar dari oven)


Easy baked pasta (yang telah dimakan sedikit).


Aku cuma masak macam ni hari Sabtu je. Bole gemuk ke kalau makan seminggu sekali macam ni? Sepatutnya ada lapisan putih kat pasta tu. Tapi tak menjadi la pulak. Since dah terbuat, aku letak le kat situ. Pastu dia meresap je. Mak aku cakap bila dah sejuk, dia akan mengeras. Tapi dari aku siap masak 9am sampai ke 12pm, tak keras-keras pun. Aku tak tau dimana silapnya. Tapi yang pasti by the time 1pm je, habis licin seloyang pasta tu yea. Semua resipi diambil dari myresipi.com

Marilah cuba!

15 comments:

Huda said...

seminggu sekali ok kut kak..pastu work out balik hari biasa :)

ejaMaria said...

hahaha... bole... tapi silap hari bulan dpt migrain juga seperti aku... item pemangkin migrain - kafein (nes, kopi, teh) + cheese + coklat... huhuhu... aku kena pantang dulu sume benda tuh skrg nih... :(

Mama Hanim said...

uikk.. menggoda btul.. kena call penghantaran segera nih..

kak long said...

wahhh dah meriah dengan makanan...mitak sikit!

Daddy Ziyyad said...

Kalau tak gemuk pun,yang pasti level lemak dalam badan akan meningkat. :)

kakngah said...

amboi.. semenjak 2 menjak ni... rajin ke dapo.

kalau ada sos putih tu.. wallawey.. enaq banget sey... kalaunk tukar dgn kepingan lasagna pn voley nok.. jd garfield ko kehkehkeh!!

ngko... aku rasa tak gemok la melantak mendalah tu hr2. jgn aku... gen gemok aku ganaz.. huwaaaaaa!!!!

Elyn said...

kalau aku tetiap mnggu gini mmg meletup butang baju. tp ko!! hmm tak mungkin.....

~ana~ said...

akak gorjes, sos putih tu senang je la nak buat...akak buat camna x jd tu? meh otai x brp terror ni nak ajar..hah3x...

akak, mmg la mknana yg di nyatakan tu menggemuk kan tp ala...akak kan comel je...kalau naik setakat 1-2kg tu x heran la kan...hah3x...

mama_umar_maryam said...

dengan tahap kesliman mu xper mkn cenggini..heheheh

Drama Mama said...

kalau melantak semua tu masuk perut u boleh la kot gemuk..kalau makan seciput jgn mimpi lah kot. hahaha

http://twinkywinkystars.blogspot.com

A N A K - A N A K K U said...

adush sedapnyer.....heehhe gemuk ker???x lah tp leh x tmnh kolestrol x rerasantya????

DrSinga said...

menciiiiiiiiii............
ko... 30 hari makan sebulan punnnnnn BMI masih underweight

chugie said...

akak gorges, kalau nak gemuk.. makan ape pun / makan sikit pun leh gemuk.. tp kalau dh kurus, makan ape pun memang akan kurus.. ekekek:D

Ermayum said...

syida i rasa u makan 3 kali sehari benda ni pun u takkan gumukkkkkkkkkkk :d

kakyong said...

syida,
go ahead..
kakyong masa bujang.. umur 20;an.. tiap minggu dok masak mcm ni.. sampai mak bebel, mcm xde benda lain nak masak... huhuuu....