14 March 2011

Bedtime Stories

Ni hadiah daripada cousin aku to Aqid. Dah lama dia bagi buku ni, cuma baru lately Aqid suka nak baca. Almost every nights dia nak baca buku ni. Well, not exactly baca but tengok gambar and tiru ada yang Upin and Ipin buat. I found this book is very user friendly since its using Upin&Ipin characters. Even tho now Aqid dah beralih arah ke Kamen Rider tapi si Kamen Rider tu omputih, mana ada keluar buku solat macam ni.


Dia ada tunjuk cara nak mangambil wudhu'. Aqid dah bole tiru apa yang Upin&Ipin buat. Cuma part berkumur tu aku tak bape nak beri penekanan sebab bila time mandi nanti dia pun nak kumur pastu telan air tu. Actually sampai sekarang aku tak kenal mana satu Upin, mana satu Ipin.


This is Aqid's favourite part. Ada baaaaaaaanyak gambar Upin& Ipin. Dia tunjuk cara-cara nak solat. Kat bahagian belakang ada tunjuk cara solat 4 waktu,3 waktu dan 2 waktu. Ada banyak lagi gambar kat situ.

Maybe anak orang lain suka mommy dia baca buku cerita, tapi dah Aqid suka yang ni so aku baca apa yang dia suka. Orang lain, preferencenya lain kan?

Buku ni ada jual kat Kinokuniya. Harga RM12.

22 comments:

kakngah said...

aku teruja hoccay dgn buku nih.... sgt interaktif pd bebudak. nk dptkan utk anak2 aku gak la..

masalahnya

kt lembah ni xder kinokuniya... huhuhu!!! harap2 kat pakcik jual buku kt psr malam tu ada la..

Dr K said...

Upin & Ipin ni memang komersial betul.
Di Indon pun glamer. Melambak kedai sana jual patung dia. Dan saya pernah tgk kat sana Upin & Ipin jadi paderi/pendakwah kristian..hehehe..multitasking tau

Yunus Badawi said...

Awak patut bawa Aqid jumpa Upin & Ipin. Tentu dia akan lebih teruja bila 'baca' buku ni nanti sebab dia dah tengok U&I tu.

Hari tu saya bawa Adam jumpa U&I kat Muzium. Skrg apa2 yg ada gambar budak kembar dua org tu Adam akan suka.

A N A K - A N A K K U said...

BESTNYER,KENE BELI NIE..UTK BEBUDAK Y BARU BELAJAR

MOMMY CGG said...

comel sungguh..
budak2 kene selalu diperdengarkan ngan cerita2..
baru la minda bertambah cergas

Nieza Ishak said...

ok gak .. pandai betul derang buat marketing. benda2 gini budak2 suka

bujal X said...

pakai kopiah jambul tetap tersembul~haha~

Unknown said...

1st time tgk buku ni..nk carila nnti :) bagus kan kak..

Elyn Sani said...

menarik buku ni. nnt aku nak carik la sbb wafiq dah pandai gak amik ayor semayang cume huru hara je kui kui

MiaSaidin said...

aku cuma tau yg mna satu upin n ipin kalau depa pakai baju yg ada huruf U atau I tuh.. hahahahaha

ummiross said...

waa bagusnya buku ni, upin ipin ni memang ada daya penariknya, bagus jugak buat buku macam ni, tambah minat anak2 nak belajar...

Dr Singa said...

kenapa bila dah pakai kupiah pun rambut dia terkeluar !!!??

kak long said...

U&I..untuk budak2 lelaki jer...anak2 kaklong ramai pompuan...acaner tu?

Syida said...

@kakngah, aku tak rasa kat pasar ada jual.ko nak kirim ngah?aku bole tlg belikan.tak termasuk kos penghantaran.hahahaha

@daddyziyyad:maybe u&i kat indon dia penganut kristian, tapi kat mesia dia org islam.hehehehe

@yb, belum jumpa u&i pun dah teruja, kalau dah jumpa, mesti tak tido malam dibuatnya.

@kay,disarankan untuk beli, walaupun kita dapat free.hihi

@cgg,parents kene luangkan masa, or else kesian kat anak-anak.

@nieza:aku pun suka, senang aku nak explain kat aqid

@bujalx:kopiah dah bocor?heheheh

@huda:pegi cari cepat,sementara ada stok (kot).

@elyn:bagusla wafiq tu!nanti besar, bole masuk imam muda.

@salmia:sama la kita

@ummiross:nanti kita nak cari buku camni banyak2.

@drS:ni lagi sorang,tu identiti dia kot.sila tanya dengan lescopaque tu.

@kaklong:tapi dia pun ada kawan pompuan.meimei dengan si indon tu, entah apa nama dia.

norliza said...

buku yang bagus untuk kanak-kanak

~ana~ said...

bagus ar buku nih..pasnih boleh ar g serbu kinokuniya...nak cr jugak...

:)

en_me said...

bagusnyerr.. nk kena beli nih.. ihiks

Unknown said...

alhamdulillah kecik kecik dah start solat dah ... upin and ipin is a good role modal ...

arees tak de bedtime story .. tak pernah ada sbb ntah ... he's just not into them ... hmmm my son hates books ... bab solat he suka follow us jek ... heheheh ...

MasZuber said...

tomeinya buku tue kak...

nak jugak..

Mama Hanim said...

kalo hanim tgk ni mesti dia nak jugak.. nak try cari la pasni..

Ermayum said...

comelnya buku ni kena sambar lah satu

Unknown said...

bagus pendedahan mcm ni... thumbs up..