15 March 2011

Pedas

Di suatu pagi di hujung minggu....

Mommy: Aqid nak makan apa untuk breakfast?

Aqid: Nasi lemak campur bihun

Mommy : Ok

3 saat kemudian,

Mommy : Pa, belikan nasi lemak campur bihun untuk Aqid

Papa : Ok

*Mommy is not in the mood untuk masak. She is always like that one...=P

Lebih kurang pukul 8.30am, Aqid dapat makan nasi lemak campur bihun

Aqid tengok tv

Aqid main

Aqid main lagi

Aqid tengok Ben 10

Bila jam dah pukul 12pm

Aqid : Mommy, pedas!

Mommy : Apa yang pedas?

Aqid : Bihun!

Mommy : Hah? Makan bihun pukul 8, tapi dah tengahari baru rasa pedas?

(Dalam hati, apakah?)

17 comments:

Nieza Ishak said...

hahahaah ...

skrg ni pun aku tengah train zulaikha makan pedas ...

Huda said...

erk..aQid biar betul ?:) pelik dak sorang ni..hehehe

Daddy Ziyyad said...

late response toward spicy food? ~hahaha

ejaMaria said...

hehehe... ada cili tertinggal celah gigi Aqid kot... ;p
td lepas makan tak minum air yerr...

A N A K - A N A K K U said...

hehehe nak ckp dr pagi lagi, tp leka dgn main + tgk kartun

DrSinga said...

sebabbb dia nak nasi lemak je tanpa bihun untuk tengahari !!
gi masak!!!

kakngah said...

aku dah berjaya asuh lidah adief terima masak lomak cili api + kari... hihihi!!!

Mama Hanim said...

aqid kena cari masakan kelantan gerenti manis xde pedas2 dh..huhu..

kak long said...

kau tak bagi dia minum tadi kot?

Lagenda said...

Muahahaha...lambat nau tindakan refleksi si aqid??

working mom... said...

hahaha..aqid nak ckp pg td tp aqid terlupa pastu tiba2 tghari br aqid teringat plak....ekekekkeke

Izan Ishak said...

aqid terlupa pedas lah mommy sbb tgk tv dulu...main2 dulu...ada2 je aqid nih~

~ana~ said...

hah3x...lawak betul la aqid nih.....

Ladysirna said...

aqid makan pedas berpeluh tak?

bijak betul si aqid ni, pandai mengorder yek=)

SyidaGorjes said...

@nieza:aku takdela train dia sgt,tp bihun tu terpedas sket

@huda:tu la pasal

@daddyziyyad:i pun terfikir begitu jua

@ejamaria:dia minum air jarang

@kay:mungkin jugak, kan?

@drS:saya tak pernah masak nasi lemak

@kakngah:cili api?aku pun gerun kak!

@mamahanim:mana pulak nak cari kat umah tu?

@kaklong:bagi air kosong je.

@lagenda:perlu jumpa doktor tak?

@working mom:possible...

@izan:leka sampai lupa....hihi

@ana:hehehehe

@ladysirna:tak peluh pun.tp part bg order/instruction tu mmg no.1

A D I A said...

i rasa tindakan refleks dia terhadap pedas mmg lag kot. delay sikit. kira ok la tu dia leh tahan pedas kan.

Ermayum said...

cili baru nak hadam lah tuuuuuuuuuu kekekekk