30 January 2012

Leaving Microsoft To Change The World

Saya beli buku

Tanpa membaca sinopsisnya

Saya beli sebab nak support kawan saya, Dr Bubbles

Dia penterjemah buku

Ini buku pertama dia




"Sekiranya kita pernah terfikir hendak meninggalkan kerjaya sekarang bagi menempuh suatu pengembaraan hidup yang hebat, dan dalam masa yang sama meraih peluang berbakti kepada orang lain, kisah pengalaman hidup John Wood bisa memberi inspirasi.

Kisah beliau ini menawarkan gambaran jelas, penuh dengan emosi dan cerita yang mengasyikkan tentang bagaimana beliau mengambil setiap pengajaran yang dikutip ketika bertugas di sebuah syarikat gergasi dunia iaitu Microsoft, dan menggunakannya bagi mengatasi masalah sosial yang paling meruncing di dunia."

Saya belum baca buku ini

Pengakuan jujur dan ikhlas =)

Saya dah beli 2-3 bulan lepas

Acik busy nok!

6 comments:

Kakibuku said...

Syida..inilah founder Room To Read..ouchh..aku sgtlah terispire dgn kerja2 dia..best lah cerita dia..aku x prnh lah baca buku ni..tp dia punya cerita mmg terkenal..dan aku skrng ni tgh kumpul duit,buku n bla..bla..utk project library aku..

Syida said...

@kakibuku: ko pun library project?wah! bestnye.

Kakibuku said...

syida..yup..tgh mengumpul material lg..nti aku amik gmbr..bubuh kt blog aku..buat entry khas..mtk tlg ko post dlm blog ko..or kalo ko ade join mana2 NGO..kot2 derang ada buku2..blh donate..

transformed housewife said...

mcm best buku tu.

ddlea said...

Sangat murni niat mu itu....menyapot kawan walaupun nan ado nak baca lagi....

mama_umar_maryam said...

samolah,ade 2 novel yg best aku beli,tp x abis2..jgn blame diri sendiri,mmg kite bz ;p